Bir Tatlı Huzur; Kelebekler Vadisi, Faralya, Kabak Koyu

Fethiye manzarasına, doğasına, huzuruna doymanın bir farklı yolu olan karayolunu denemeye karar verdik :) Rotamız Faralya Köyü idi. Kabak Koyu ve Kelebekler Vadisine tekne turları düzenleniyor ama biz hem bir dağ havası alalım hem de Fethiye'ye yukardan bakalım istedik. Paragliding  yapmaya cesaret edemeyenler kulübü kendini karayollarına emanet etti :) Dar ve virajlı ama olağanüstü manzaralara sahip bir yol.

Yol üzerinde öncelikle Kelebekler Vadisi karşılıyor bizi. Kayaların üzerinden seyre dalıyoruz güzelliği. Sahile inen bir patika yol var. İnmeyi pek göze alamıyoruz açıkçası. Manzaranın tadını çıkarıp ciğerlerimizi tertemiz hava ile doldurmanın mutluluğunu yaşıyoruz.Yola tekrar koyuluyor manzaramız eşliğinde devam ediyoruz. Ve Faralya'ya varıyoruz.

Faralya Fethiye'nin tatlı mı tatlı, huzurlu mu huzurlu bir köyü. Pansiyonların ve otellerin bulunduğu bu turistik köy, doğası ve manzarasıyla hayran bırakıyor. Gözleme, çay keyfi yapıp bu köyün tadını çıkarabilir, yeşile ve maviye doyabilirsiniz.
Yola devam edecez ki yakıtımızın azaldığını farkediyoruz. Kontrol etmeyi unutmuşuz. Ben devam etmeyelim diyorum ama dinletemiyorum. Aslında bu bize bir uyarıymış :) ama biz kaşındık yine de devam ettik. Kabak koyunun yukardan manzarasını sunan alanda durup seyre dalıyoruz. Manzara bizi şevklendiriyor iyice:)

Biraz daha devam ettikten sonra bir otopark ve gözleme çay evi gibi bir yerde duruyoruz. Bize burada aracı parkedip koya minibüsle inmemiz gerektiğini söylüyorlar. Tamam deyip park ediyoruz. Başımıza geleceklerden habersiz gelen minibüse biniyoruz. İnişe geçiyoruz ama yol tam anlamıyla berbat, daracık bir yol patikadan öte bişey. Hoplaya, hoplaya çok tehlikeli dönemeçlerden geçerken yüreğimiz ağzımızda varıyoruz koya ama bin pişmanız bu yolun dönüşü var bir de:) Paraglidingden kaçtık minigladinge yakalandık :) Neyse bu kadar ezaya koy güzel olsaydı bari.

Çok methini duymuştum ama, bizim gittiğimiz mevsimden midir ,Temmuz ayıydı bu arada(!), saatten midir  ,Günbatımıydı denizin en güzel olduğu saatlerdir, bilemiyorum aşırı dalgalı hırçın bir deniz. Kendimizi ıslatmadık denizi beğenmeyince :) Ama belli ki hemen derinleşen bir deniz. Seyirlik güzel gün batımına denk geldiğimizden :) ama yüzmek için bana cazip gelmedi. Ayrıca o yola değmiyor bence. Ama sanırım farklı bir kitle vardı orada ve çok memnunlardı hallerinden. O akşam Jehan Barbur'un konseri varmış mesela ama diyorum ya umduğumuz ile bulduğumuz farklı olunca geri bindik minigladingimize döndük :) Herkesin keyif aldığı şeyler farklı tabi. Ama ben sevmedim burayı. Manzarayla yetinmeliydik :)
Sevgiler...

1. Ne güzel fotograflar çekmişsin.İnsanın orda olası geliyor :)
    Sevgiler canım

2. Öncelikle fotoğraflara bayıldım. Ahhh denizin olduğu yerde hiç kötü bir manzara olur mu? Fethiye civarına hiç gitmedim iç anadoluya çok uzak oralar çocuklarla zor oluyor Antalya'ya bile giderken kusa kusa gidiyor bizimkiler :) Ama sizin için keyifli bir gezi olmuş darısı başımıza :)

1. En yakın zamanda gidip görmeniz dilegiyle..sevgiler :)

3. Biz Kelebekler Vadisi'ne tepeden bakıp dönenlerdeniz :) Aşağıya yalnızca tekne ile gidebileceğimizi söylediler . Minibüsle gidilebildiğini bilmiyordum :) Yukardan manzara gerçekten şahane . Belki de kamplı bir gece kalsaydınız daha farklı mı düşünürdünüz bilemedim . Bir daha ki hedefimiz kamp yapmak , tabi nasip olursa . Güzel bir yazı olmuş , elinize sağlık . :)

1. Minibusle kabak koyuna indik bizde. Kelebekler vadisi icin böyle bi sistem var mi bilmiyorum ama en dogrusu doganin ve manzaranin tadini cikarmak.. koylarda yuzmek isteyenler tekne turunu tercih etmeli kesinlikle.. sevgiler..:)

4. Hoşgeldiniz.. tabiki hemen geliyorum:)